Właśnie rozpoczęła swoje funkcjonowanie inicjatywa administracji publicznej „Obywatel”.
Na stronie www.obywatel.gov.pl udostępniono 101 kart opisujących najbardziej popularne usługi publiczne, jakie administracja świadczy dla obywateli. Wśród tych kart znajdują się również karty przybliżające obywatelom funkcjonowanie19 wybranych rządowych portali tematycznych. To jeszcze nie koniec – prace nad nowymi kartami trwają…
Wreszcie informacje jak załatwić sprawę w urzędzie są dostępne w jednym miejscu. Bez podziału na resorty i właściwości, a według spraw życiowych.
Dla odmiany stronę wyróżnia zrozumiały, prosty język opisu. Każdy powinien zrozumieć treści zawarte na OBYWATELu, gdyż były one sprawdzane przez samych obywateli.
A jeśli masz wątpliwości co do tego, gdzie załatwisz swoją sprawę, poniżej znajdziesz listę infolinii.
Nazwa ministerstwa
Numer telefonu
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
222 500 110
Ministerstwo Edukacji Narodowej
222 500 120
Ministerstwo Finansów
222 500 121
Ministerstwo Gospodarki
222 500 130
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
222 500 135
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
222 500 140
Ministerstwo nauki i Szkolnictwa Wyższego
222 500 145
Ministerstwo Obrony Narodowej
222 500 150
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
222 500 108
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
222 500 118
Ministerstwo Skarbu Państwa
222 500 128
Ministerstwo Sportu i Turystyki
222 500 138
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych
222 500 112
Ministerstwo Spraw Zagranicznych
222 500 116
Ministerstwo Sprawiedliwości
222 500 126
Ministerstwo Środowiska
222 500 136
Ministerstwo Zdrowia
222 500 146
Źródło: Urząd do spraw cudzoziemców (http://udsc.gov.pl/obywatel-gov-pl/)
Fot: udsc.gov.pl/obywatel-gov-pl/