Port Gdańsk: dynamiczny rozwój

Z ostatniej chwili

Przeczytaj również

Pogoda

Reklama

Popularne Newsy

Nasze społeczności

My na Pinterest

The crew of ORP on e...
Action anti-smog in...
Can you cut a tree w...
Responsibility for s...
Green production lin...
Natural Energy Fund...
How to increase safe...
Public holidays in D...
Public holidays in A...
Public holidays in G...
More Pins »

Reklama

Port Gdańsk: dynamiczny rozwój
Posted by

Port Gdańsk: dynamiczny rozwój

Port Gdańsk to centralne ogniwo Transeuropejskiego Korytarza Transportowego

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A., jeden z najdynamiczniej rozwijających się portów Basenu Morza Bałtyckiego, rozpoczął proces prywatyzacji swojego największego uniwersalnego operatora przeładunkowego – spółki Port Gdański Eksploatacja S.A.

Port Gdańsk to największy polski port ustanowiony przez Unię Europejską centralnym ogniwem Transeuropejskiego Korytarza Transportowego (TEN-T) nr 1 Bałtyk – Adriatyk. W 2013 roku Gdańsk uplasował się, z rekordowym w swojej 1000-letniej historii wynikiem 30,3 milionów przeładowanych ton, na siódmym miejscu na Bałtyku ogółem i na drugim miejscu pod względem ilości obsłużonych kontenerów.

Kolejnym etapem intensywnego rozwoju Portu Gdańsk jest podjęcie decyzji o sprzedaży pakietu akcji spółki Port Gdański Eksploatacja S.A., która zajmuje się usługową działalnością operatorską, a w szczególności realizacją usług przeładunkowych w relacji morskiej, jak też usługami składowania towarów dostarczanych środkami transportu wodnego, drogowego i kolejowego do jednego z największych portów morskich Europy Środkowo-Wschodniej.

Port Gdański Eksploatacja S.A. to spółka operatorska skupiająca się przede wszystkim na przeładunkach drobnicowych (w tym kontenerowych) oraz masowych, a której działalność realizowana jest na ponad 90 ha atrakcyjnych lokalizacyjnie obszarów Portu Gdańsk.

Zakup 100% pakietu akcji spółki Port Gdański Eksploatacja S.A. (99,91% akcji jest własnością Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A., pozostałe 0,09% akcji w trakcie wykupu przymusowego) to w chwili obecnej jedna z najciekawszych opcji inwestycyjnych na rynku branży morskiej w tym rejonie Europy Środkowo-Wschodniej.

Polska ze swoim największym portem zlokalizowanym w Gdańsku stanowi ośrodek gospodarczy, przez który w 2013 roku przeładowano w relacji burtowej towary o łącznej wartości ok. 40 mld EUR, co stanowi ponad 50% dochodów całego kraju będącego szóstym pod względem wielkości rynkiem Europy.

Wszystkich tych, którzy zainteresowani są zakupem akcji spółki Port Gdański Eksploatacja S.A. odsyłamy na stronę www.portgdansk.pl/privatization, na której znajdziecie Państwo komplet informacji niezbędnych do rozpoczęcia procesu negocjacji w zakresie nabycia akcji spółki.

Termin nadsyłania ofert wstępnych upływa w dniu 12 maja 2014 roku.

Ogłoszenie o prywatyzacji dostępne będzie w dniu 31 marca 2014 roku w następujących gazetach: Financial Times, Lloyd’s List, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, oraz w periodykach Dry Cargo International wydanie kwietniowe i International Transport Journal wydanie kwietniowe.

Źródło: materiały pochodzą ze strony Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Sztokholmie
Fot: własność redakcji

Polecamy artykuły:

Targi Nordbygg w Szwecji
IV Polsko-Szwedzkie Forum Kobiet Biznesu
– Oferty pracy w Szwedzkim przemyśle
Nadchodzące wydarzenie w Szwecji

3 0 1491 31 marca, 2014 Biznes, News Marzec 31, 2014

Dodaj komentarz

Reklama

2209_banners 2014-09-05_stenaline_transport_300x250 Image Banner 300 x 250

Przelicz waluty

My na Twitterze

Reklama

Nasi fani na Facebooku

Video

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa do powielania, używania i publikacji zawartości strony internetowej http://www.WirtualnaSzwecja.pl lub jej części podlegają przepisom ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. (Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.). Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli.