XC90 hitem sprzedaży w USA, sprzedaż globalna Volvo w górę o 12.6%
Wzrost globalnej sprzedaży samochodów Volvo trwa. W październiku dostarczono do klientów 45,801 szwedzkich aut, czyli o 12.6% więcej niż rok wcześniej. Jest to zasługa świetnej sprzedaży flagowego modelu XC90 za Oceanem. Także europejscy dealerzy marki zaraportowali poprawę wyników sprzedaży.
W październiku w USA sprzedano 7,422 samochody marki Volvo co sprawiło, , że w tym miesiącu Stany Zjednoczone były największym rynkiem zbytu dla szwedzkiego producenta. Doskonały wynik jest pochodną ogromnego zainteresowania klientów nowym flagowym modelem marki XC90, który był w tym okresie najczęściej sprzedawanym modelem Volvo na rynku amerykańskim.
Również sprzedaż w Europie wzrosła osiągając łącznie poziom 24,468 sztuk, co daje 5.2 % poprawę wyniku. Na wyróżnienie zasługuje rynek szwedzki, który zyskał o 9%. Dzięki temu udział marki w rynku to już niemal 22%. Dobre wyniki płyną także z Niemiec, gdzie rosnąca sprzedaż modelu XC90 sprawiła, że był to drugi w kolejności region pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy tego modelu.
Pozytywne wieści płyną także z Chin. W Państwie Środka nie słabnie zainteresowanie modelami XC60 oraz S60L, które przełożyło się na 2% wzrost sprzedaży w porównaniu do października 2014.
Tak prezentują się statystyki sprzedaży (dostawy do klientów końcowych) samochodów wyprodukowanych przez Volvo Car Group:
Październik | Styczeń – Październik | ||||||
2014 | 2015 | Zmiana | 2014 | 2015 | Zmiana | ||
Chiny | 6927 | 7066 | 2,00% | 66125 | 63721 | -3,60% | |
USA | 3972 | 7422 | 86,90% | 47828 | 53803 | 12,50% | |
Szwecja | 6609 | 7205 | 9,00% | 49374 | 53955 | 9,30% | |
Europa Zachodnia | 16652 | 17263 | 3,70% | 147500 | 155116 | 5,20% | |
Pozostałe rynki | 6520 | 6845 | 5,00% | 69053 | 65352 | -5,40% | |
Łącznie | 40680 | 45801 | 12,60% | 379 880 | 391947 | 3,20% |
Globalnie wśród najpopularniejszych modeli Volvo prowadzi Volvo XC60 z wynikiem 12,645 sprzedanych egzemplarzy (2014: 11,895), na drugim miejscu znajduje się Volvo V40 oraz V40 Cross Country, których dostarczono łącznie 8,407 (2014: 9,981). Trzecim w kolejności najpopularniejszym modelem był flagowy Volvo XC90 – sprzedano 6,430 sztuk.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę http://media.volvo.pl/2015/11/xc90-hitem-sprzedazy-w-usa-sprzedaz-globalna-volvo-w-gore-o-12-6/
Źródło: materiały pochodzą ze strony agencji informacyjnej Newseria Biznes
Fot: biznes.newseria.pl